به «آن» هیولا باید خندید یا ترسید؟!

تعرفه تبلیغات در سایت
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس

آخرین مطالب

جستجوگر

یافته ها در جستجو

    امکانات وب

    آرشیو مطالب

    برچسب ها

    آنچه فیلم آن (IT) را در ایران بر سر زبان ها انداخته است، بیشتر به خاطر شهرت نویسنده ای است که رمان اصلی «آن» را به نگارش درآورده است. در ایران «استیون کینگ» ترسناک نویس برجسته، از مولفانی مثل استیون اسپیلبرگ و حتی سلبرتی های هالیوودی، مثل تام کروز، معروف تر است. اغلب آثار مهم این نویسنده به فیلم سینمایی تبدل شده اند و بخش مهمی از آثارش از سیمای جمهوری اسلامی پخش شده است. از آثار مکتوب کالتی، «رهایی از شائوشنگ» و «مسیر سبز» از کارگردان پیشرو فرانک دارابونت و درخشش (استنلی کوبریک فقید)، میزری (راب راینر) و نیمه تاریک (جورج رومرو)، ساخته و موجب شده این ترسناک نویس برجسته میان مخاطبان ایرانی چهره محبوبی باشد. استیون کینگ در 70 سالگی، 54 داستان بلند و دست کم 200 قصه کوتاه نوشته است که بسیاری از آنان مبنای فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی فراوانی قرار گرفته است.

    فیلم «آن» روایت سینمایی تازه، از رمان شاخص استیون کینگ، در نیمه دوم دهه 80 میلادی روانه بازار جهانی شد و نفوذ گسترده آن در فرهنگ عامه سبب تولید این اثر به صورت یک سریال تلویزیونی شد. چهار سال پس از انتشار این کتاب در سال 1990، سریال تلویزیونی آن( it) را شبکه ABC با حضور «تیم کاری» در نقش پنی وایز (هیولای دلقک پوش) داستان تقویت شده را تولید کردند.
    روایت نسخه سینمایی تازه، با آغاز ناپدید شدن گروهی از نوجوانان در شهر کوچکی از ایالت مین، شهرک دری، آغاز می شود. گروهی از نوجوانان ناتوان و ضعیف مدرسه ای در شهر، گروهی را با عنوان باشگاه شکست خوردگان تشکیل می دهند. بتدریج دلقک مخوف ترسناک پنهان شده در دِرِی، خودش را به تک تک اعضای این گروه کوچک نوجوانانه نشان می دهد. اعضای باشگاه شکست خوردگان هم تصمیم می گیرند تا در مقابل این دلقک ترسناک که پنی وایز نام دارد، بایستند. پنی وایز موجودی ماوراءالطبیعه و شیطانی است که در قالب یک دلقک ظاهر شده است.
    فیلم آن، مثل اغلب آثار اقتباسی به هیچ عنوان شبیه نسخه سریالی و رمان آن، نیست. نخستین نکته ای که سبب انتقاد از فیلم می شود پنی وایز، هیولای دلقک پوش است. هیولای نسخه سینمایی محصول 2017، پرداخت بسیار نازلی دارد. پنی وایز از فضا آمده است که این موضوع اصلا در فیلم مطرح نمی شود. فیلم بر اساس فوبیای رایج در غرب، ترس از دلقک ها ساخته شده است و پرداخت هیولا شکل منطقی و هراس انگیزی ندارد. خواستگاه شکل گیری هیولای هر فیلم ترسناکی اهمیت فراوانی در نوع مواجهه و ضریب ترس مخاطب دارد. در کتاب it ، پنی وایز، تشریح و تبیین شده است، موجود اهریمنی که پی در پی می تواند تغییر شکل دهد و ...

    اخبار پیشنهادی:

    نویسنده : مهدی امینی بازدید : 4 تاريخ : شنبه 6 آبان 1396 ساعت: 14:22
    برچسب‌ها :
    اخبار و رسانه هاهنر و ادبیاترایانه و اینترنتعلم و فن آوریتجارت و اقتصاداندیشه و مذهبفوتو بلاگوبلاگ و وبلاگ نویسیفرهنگ و تاریخجامعه و سیاستورزشسرگرمی و طنزشخصیخانواده و زندگیسفر و توریسمفارسی زبان در دیگر کشورها